SEO je relevantné aj v roku 2019

SEO

Existuje množstvo spôsobov, ako zarobiť peniaze online pomocou webstránky. Nezáleží však ani na jednom, pokiaľ neviete na svoju webstránku získať ľudí. Prvým krokom ku generovaniu príjmu je vybudovanie publika. Tu zohráva svoju časť SEO. Práve to dokáže pomôcť vybudovať publikum aj v roku 2019.

Môžete nasadiť reklamu, písať sponzorovaný obsah alebo spolupracovať so značkami ako influencer. Viete použiť dropshipping alebo použiť affiliate odkazy, ktoré pošlú vašich čitateľov na eshop niekoho iného. Nič z toho však nebude fungovať, pokiaľ nemáte dostatočné množstvo ľudí, ktorí prichádzajú na vašu webstránku. Pozrime sa teda na to, ako vám v tomto SEO pomôže.

Čo je SEO?

Kedykoľvek niečo vyhľadávate v Google, algoritmus prehliadača pracuje na tom, aby vybral výsledky, ktoré najlepšie zodpovedajú vášmu vyhľadávaniu. SEO je celé o pochopení týchto algoritmov. Ak ho máte dobré, tak sa vaša webstránka zobrazí medzi prvými vo výsledkoch vyhľadávania.

Akú hodnotu pre webstránku má dobré SEO?

V skratke: obrovskú. Môžete si myslieť, že využívanie sociálnych médií alebo PPC je najlepší spôsob, ako byť viditeľným. A určite to je dobrý spôsob. Rovnako dobré je však aj umiestnenie na prvých priečkach vo výsledkoch vyhľadávania. Tu je niekoľko dôvodov:

  1. Google je najnavštevovanejšia webstránka na svete, ako aj na Slovensku.
  2. Optimalizovaný obsah môže ostať na prvých priečkach ešte dlhšie, než to je relevantné: na Facebooku sa príspevok zobrazí v novinkách na niekoľko hodín. Avšak top ohodnotený odkaz na Google môže ostať niekoľko mesiacov až rokov.

Tak, už vieme čo je to SEO a prečo je dôležité. Čo teda môžete urobiť, aby ste zlepšili SEO svojej webstránky? Počet faktorov, ktoré ovplyvňujú SEO je okolo 200. Nikto nepozná všetky. Ubehlo však už toľko rokov, až marketéri zistili, ktoré sú najdôležitejšie. Ešte predtým, než sa im budeme venovať, vysvetlime si, ako sa delí SEO na on-page a off-page.

On-page

On-page SEO je zamerané na zlepšovanie samotnej webstránky, a to z technického hľadiska alebo obsahu. Technické faktory zahŕňajú štruktúru a čitateľnosť pre čitateľov, ako aj Google. Obsah musí byť preto odlíšiteľný, kvalitný a relevantný pre hlavné kľúčové slová, na ktoré sa chcete umiestniť.

Off-page

Off-page, ako názov napovedá, je zamerané na zlepšovanie faktorov SEO mimo webstránky. Ide hlavne o budovanie autority cez spätné odkazy a aktivitu na sociálnych sieťach.

Top 4 faktory SEO

Ako sme napísali o pár riadkov vyššie, je okolo 200 faktorov, ktoré ovplyvňujú pozíciu webstránky vo vyhľadávaní. No pokojne môžete vylepšiť zvyšných 196, avšak bez týchto štyroch sa jednoducho nezaobíjdete.

Webstránka s rýchlym načítaním, dobrou štruktúrou a responzivitou

Toto sa týka technického on-page SEO. Štandardom je, aby sa vaša webstránka dokázala načítať do 3 sekúnd na každom zariadení. Taktiež musí byť optimalizovaná pre každé zariadenie (notebooky, smartfóny a tablety) tak, aby používateľ vedel uskutočniť to, čo potrebuje. No a hlavne, návštevníci sa musia vedieť orientovať a vedieť, čo sa stane, keď kliknú na príslušný odkaz.

Kvalitný a relevantný obsah

Ľudia cez Google vyhľadávajú odpovede na svoje otázky alebo podnety. Ak vaša webstránka uspokojí ich potreby a strávia na webe dlhší čas, Google to posúdi ako kvalitný a relevantný obsah.

Kvalitné a početné spätné odkazy na doménu a podstránky

Pri čítaní článkov si môžete všimnúť, že sa v texte odkazuje na iný web. Zvyčajne ide o rozšírenie témy, ktorá sa do článku nezmestila, alebo už o nej bolo písané podrobnejšie v inom článku. Tieto prekliky zvyšujú prestíž a relevantnosť jednotlivých webstránok.

Odkazy z kvalitných webov zvyšujú šancu, že sa stránka umiestní v Google na predných pozíciách. Ako sa však dajú získať takéto odkazy od iných webstránok? Môžete to skúsiť formou spoluprác, kedy oslovíte patričný web a získate spätný odkaz. Alebo za ne zaplatíte.

Aktivity na sociálnych sieťach

Sociálne siete totiž predstavujú jeden z významných zdrojov návštevy webstránky.Počet fanúšikov a množstvo interakcie na Facebooku a Instagrame taktiež ovplyvní pozíciu vo vyhľadávaní na Google. Vypracujte si teda poriadny plán publikovania, pridajte k tomu reklamu a budujte povedomie vášho webu.

Organické vyhľadávanie je stále skvelý spôsob, ako získať návštevníkov na svoju webstránku. A hoci sa množstvo webov spolieha na iné spôsoby získavania návštev, na SEO by sa nikdy nemalo zabudnúť.

Copywriter, Content writer a Content marketér. Kto má akú rolu?

Komentujte

avatar
Copyright 2018 © Vytvoril fofos.sk, s.r.o. Všetky práva vyhradené.