Reklama na Facebooku by mala byť stále základom vášho online marketingu

Facebook Ads

S rozšírením Instagramu na Slovensku, predovšetkým u mladých ľudí, si môžete myslieť, že inzerovanie na Facebooku sa už neoplatí tak, ako predtým. V skutočnosti je však opak pravdou. Facebook je stále najväčšou sociálnou sieťou, ktorú používajú každodenne státisíce Slovákov.

Aj napriek nedávnym škandálom s fake news alebo problémom s údajmi používateľov, Facebook dokáže dostať vaše podnikanie na oči pred cieľovku, na ktorú by ste museli inde zaplatiť oveľa viac. Tu je preto niekoľko dôvodov, prečo by stále mali pokračovať (alebo začať) inzerovať na Facebooku.

Stále je to najrýchlejší spôsob, ako zasiahnuť veľké množstvo ľudí za krátky čas

S 80 miliónmi firemnými stránkami je na Facebooku veľká konkurencia. A s každoročným meniacim sa algoritmom je stále ťažšie byť videným v Novinkách. Môže to znieť ako mínus. Pravdou však je, že vaše Facebook reklamy sa stále zobrazujú správnym ľuďom. To sú takí, ktorí interaktujú s vašim obsahom alebo vykonajú konverzie. Ak ste teda ochotný (čo by ste mali byť) investujte do Facebook reklamy.

Môžete cieliť svoje reklamy na množstvo spôsobov

Cielením reklám sa zaisťuje, že ľudia, ktorí majú najväčší záujem o váš produkt, vašu reklamu uvidia. Ako sa nedávno písalo v správach, Facebook má obrovské množstvo údajov o svojich používateľov. Avšak, namiesto toho, aby ste sa strachovali, mali by ste to využiť vo svoj prospech.

Môžete vytvoriť reklamy, ktoré sa budú zobrazovať ľuďom, ktorí sledujú vašu konkurenciu. Alebo využije podobné publikum. Je to presne to, čo si myslíte – ľudia, ktorí sú podobní ako vaša cieľová skupina. Sú to ľudia, ktorí sa zhodujú s demografickými vlastnosťami vášho publika, ktorí ešte neobjavili vašu stránku, značku alebo produkt.

A okrem toho, že cielite na ľudí, ktorých ešte nepoznáte, môžete cieliť reklamu na súčasných fanúšikov, čím ich upozorníte na svoje aktivity alebo nové produkty, o ktoré by mohli mať záujem. Ďalšie platformy môžu síce rásť, no Facebook ostáva stále najlepším spôsobom, ako šíriť svoje posolstvo.

Je veľká šanca, že vaša cieľová skupina je na Facebooku

68 % používateľov Instagramu tvoria ženy. Ďalej, Instagram používajú hlavne mladí ľudia. Dospelí tvoria iba 32 % všetkých profilov. Táto obmedzená demografika môže cielenie urobiť ťažším. Na druhú stranu, Facebook pokrýva širšiu demografiu, kedy 79 % používateľov tvoria dospelí.

Aj kebyže cielite na mladšiu cielovku, 83 % dospelých s deťmi vo veku tínedžerov sú na Facebooku priatelia. To znamená, že kedykoľvek rodič zdieľa alebo publikuje príspevok o vašom produkte, ich deti to uvidia (ak si teda neschovali ich príspevky 😊). Tiež nezabudnite, že hlavne dospelí platia veci pre svoje deti, takže cielenie reklamy na dospelých vám neuškodí.

Cieľová skupina sa s vami ľahko spojí

Pokiaľ pravidelne publikujete príspevky, aby ste získali pozornosť potenciálnych kupujúcich, je pre nich ľahké, aby sa s vami spojili. Zanechajú vám komentár alebo otázku, po prípade vám rýchlo pošlú správu.

Väčšina spoločností dokáže na tieto správy odpovedať rýchlo. Až 42 % dokáže odpovedať v priebehu pár minút po získaní upozornenia. Uistite sa, že všetci ľudia z tímu, ktorí majú prístup na vašu firemnú Facebook stránku si musia uvedomiť, že čím rýchlejšie zodpovedia na správu, tým lepšie. Váš celkový čas na odpovede je totiž publikovaný verejne na vašej stránke.

Facebook umožňuje komunikáciu s fanúšikmi jednoducho a ľahko. Nie ste obmedzený od používania fotiek, videí alebo počtu znakov. Veľká modrá sociálna sieť je hlavne o rýchlosti. Každú minútu sa zdieľa viac než 4 miliardy príspevkov. Dávajú tým vašej reklame a obsahu väčšiu šancu zdieľať alebo byť virálny rýchlejšie než na iných sociálnych sieťach.

Facebook je stále neohrozeným gigantom

Zatiaľ, čo iné sociálne siete rastú rýchlo a potom spadnú, Facebook si udržuje svoju silu. Hoci si vyslúžil množstvo kritiky, stále ostáva dominantom a hlavnou silou v budovaní vzťahov medzi spoločnosťou a zákazníkmi.

Copywriter, Content writer a Content marketér. Kto má akú rolu?

Komentujte

avatar
Copyright 2018 © Vytvoril fofos.sk, s.r.o. Všetky práva vyhradené.