Prečo by mal každý online podnikateľ investovať do Google Ads

Google Ads

Pre podnikateľa nie je nič horšie, ako nemať objednávky, prihlásenia na email alebo telefonáty. Nikto z nás to nechce zažiť. V tomto prípade treba zatnúť zuby, zistiť v čom je problém a riadne zamakať. Jedným z mnohých dôvodov je nedostatočná reklama. A tu vstupuje do dverí Google Ads. Povedzme si, v čom vám môže pomôcť a prečo ste už mali v tomto reklamnom systéme už dávno začať inzerovať.

Platíte za kvalitu

Pri PPC reklame platíte iba za kľúčové slová, ktoré ste si zvolili. Môžete biddovať iba na vysoko konverzné kľúčové slová. Zaplatíte až vtedy, keď niekto klikne na vašu reklamu a navštívi vašu stránku.

Podľa správy Google Economic Impact Report, spoločnosti získavajú v priemere 2 doláre na každý 1 dolár, ktorý minú v Google Ads.

Poznáte inú formu inzercie, kde je podnet k nákupu vyšší? Veď tu vaši potenciálni zákazníci doslova píšu, čo chcú. Vaša inzercia sa zobrazuje iba na kľúčové slová, ktoré si zvolíte a zaplatíte až vtedy, keď niekto klikne na vaše reklamy.

Ak sa naučíte PPC reklamu poriadne, alebo, zaplatíte niekomu kto to vie robiť poriadne, môžete na svoju stránku získať kvalitnú návštevu, ktorá vyústi v konverziu. Uistite sa preto, že bidujete správne s použitím negatívnych kľúčových slov, modifikátor voľnej zhody, frázová zhoda alebo presná zhoda na získanie kvalitných návštev.

Môžete konkurovať veľkým značkám

Na rozdiel od televízie, kde je treba značný rozpočet na vysielanie reklamy, pri Google Ads môžete začať už od 300 eur. Teoreticky, môžete začať aj s menším rozpočtom, avšak 300 eur je štandardná suma, ktorá sa odporúča klientom. Dôvod? Je to dosť na generovanie dostatočného množstva preklikov a dát, ktoré dokážu urobiť zmenu a vylepšenia na zlepšenie konverzií.

Podľa štatistiky Clutch, až 45 % malých podnikateľov využíva PPC reklamu. Akonáhle začnete generovať konverzie pre vaše podnikanie, či už ide o nákupy, získavanie emailov alebo iných leadov, preukážete efektívnosť tohto inzerovania. Následne môžete zvýšiť svoj rozpočet.

Pokiaľ máte nastavenú riadnu analytiku, viete dokázať návratnosť investície s metrikou ROAS (návratnosť minutia reklamy), a potom môžete zdvojnásobiť svoju inzerciu. V tom spočíva krása Google Ads. Umožňuje sledovať výkon a akonáhle sú vaše kampane ziskové, môžete investovať viac. Ak sa kampani nedarí, môžete ju zastaviť kliknutím jedného tlačidla.

Viete byť kreatívny s obmedzenou dĺžkou textu

Ľudia sú posadnutí so skórom kvality pre Ads. Myslia si, že ak použijú rovnaké kľúčové slovo v texte reklamy, ich skóre kvality sa zlepší a náklad na klik sa zníži. Nuž, to nie je správny postup. Pokiaľ každý biduje na frázu „Termo ponožky“ v názve reklamy má to isté, nie je nič, čo by reklamu odlíšilo od konkurencie. Nepíšte peto copy, ktoré sa zhoduje s ostatnými.

Ak to neviete sami, môžete využiť služby expertov

Podľa Disruptive Advertising, 61 % rozpočtov Google Ads sú vyhodené peniaze. Chyby môžu spraviť aj zničiť vašu kampaň. To však platí všade. Ak máte zlého účtovníka, vaše účtovníctvo môže byť nepresné a vy môžete získať pokutu.

Najčastejšie chyby v Google Ads sú:

  • nesprávny bidding, nesprávne využívanie modifikátora voľnej zhody, frázovej zhody, presnej zhody alebo voľnej zhody,
  • nesledovanie výsledkov vyhľadácích fráz a nevyužívanie negatívnych kľúčových slov,
  • zle nastavená analytika, čo vedie k nesprávnemu reportu,
  • slabé copy v reklame,
  • cielenie na lokáciu je nesprávne nastavené v súlade s cieľmi,
  • nesprávne rozloženie rozpočtu: rozpočet by mal byť lepšie distribuovaný do najziskovejších kampaní a oblastí, ktoré musia rásť,
  • zle nastavený čas, väčšina spoločností nepotrebuje mať reklamu spustenú celú noc,
  • slabá landing page, kde je používateľ vystavený obsahu, ktorý priamo nesúvisí s tým, čo videl v PPC reklame .

Preto je niekedy (skôr vo väčšine) prípadov lepšie najať experta, či už PPC agentúru alebo freelancera, ktorí vedia, čo robia. Obzvlášť, ak ste nenastavali ani jednu kampaň. Naozaj sa oplatí investovať na využitie know-how niekoho druhého.

Potenciál záleží hlavne od vás

Ak je nastavené správne, Google Ads môže byť zlatou baňou pre váš biznis. Čaro spočíva v tom, že ak chcete začať inzerovať pomocou Ad, kampaň môžete nastaviť za menej než hodinu, pričom už v ten deň môžete vidieť prvé výsledky.

Copywriter, Content writer a Content marketér. Kto má akú rolu?

Komentujte

avatar
Copyright 2018 © Vytvoril fofos.sk, s.r.o. Všetky práva vyhradené.